zaterdag 8 oktober 2016

8 oktober 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanochtend ging de wekker rond 04.00, omdat we rond 04:45 met de bus vertrokken naar , zoals ze het hier noemen, het Kruger wildtuin.
Aangezien we eigenlijk een wakeupcall zouden krijgen van de receptie, wat we niet hadden gehad, had er ook een stelletje zich verslapen. Achteraf bleek dat de receptie de verkeerde lijst hadden gepakt en allemaal andere mensen hadden wakker gebeld, maar dus niemand van onze groep.
Nou ja iets verlaat onderweg. Na ongeveer 40 minuten gereden te hebben, kwamen we aan en konden direct instappen in de jeeps met een ranger.
En we zijn onderweg voor de big 5 zoals ze hier worden genoemd en natuurlijk voor de vele andere dieren die hier wonen.
Tjonge wat was dat koud zo in een open jeep, gelukkig waren we erop gekleed.
Al heel snel kwamen we heel veel verschillende dieren tegen, zoals de olifant, giraf, kudu (soort reeachtig), steenbok, neushoorn etc. Teveel om op te noemen, we hebben de foto's en zullen een paar prachtige foto's bij dit verhaal bijsluiten.
Rond 08.00 uur gingen we aan het ontbijt. We hadden allemaal een ruim gesorteerd ontbijt meegekregen van het hotel, wat we temidden ergens in de Kruger wildtuin konden opeten.
Zo lekker hoor even in het zonnetje een beetje op te warmen.
Tot de lunch hebben we van alles gezien, maar de enige die we tot nu toe nog niet hadden gezien is de leeuw.
Verder heeeeel veeeel dieren. Waaronder de cheetah. Dat was nogal bijzonder aangezien er maar 350 leven. Wow wat een ervaring om zo'n pracht dier in het wild te mogen aanschouwen. Dan doen we de andere dieren nu te kort, wat natuurlijk ook heel bijzonder is, maar een cheetah.....
Gelukkig werd het al wat warmer naarmate het later werd. Met de lunch was het bloed heet, dus nu maar in de schaduw....
Na de lunch nog zo'n 2 uur rond gereden om nog een leeuw te zien. Dit is helaas niet gelukt, maar wat wel indrukwekkend was. Dat we bij een hele grote groep met olifanten terecht kwamen, die aan het drinken waren en zo voor onze auto voorbij trokken.

Nu typend, met een verwaaide coup en lekker gekleurd gezicht, nog nagenietend van de indrukken die we hebben opgedaan. Even rust tot 19.00 en dan gaan we weer met ze allen eten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wanda:
    8 oktober 2016
    Indrukwekkend zeg die dieren!
  2. Kirsten:
    8 oktober 2016
    Wauw mooi al die grote dieren!
  3. Marieke:
    9 oktober 2016
    Prachtige foto's, kunnen zo in een boek over wilde dieren!
  4. Anneke:
    9 oktober 2016
    Wauw, wat een geweldige beleving!
    De reis is nu al geslaagd.
    Geniet maar lekker
  5. Cyriel:
    10 oktober 2016
    WOW WOW WOW !!! Wat waanzinnig mooi. En dan is dit nog maar het begin van jullie reis.