Zaterdag 22 okt 2016

22 oktober 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

jeanet,
Zo, er heeft even een dag tussengelegen, maar toch nog ecen een bericht uit Zuid Afrika.
Gisterenmorgen hebben we een rondtour te voet gedaan.
Veel gezien. Daarna waren we vrij om te doen en laten.
We zijn naar de winkelstraat gegaan, geluncht bij Brouwnies en Downies en daarna hebben Leonie en ik nog gekeken in een museum over de apartheid en de St George kathedraal.
Daarna een borrel voor het hotel, ons verwonderd over het opruimen van de dagelijkse markt en daarna Mexicaans gaan eten.
Wij hebben de avond afgesloten met een bezoek aan Mama Afrika, een cafe met livemuziek.
Vandaag hebben we veel gedaan, we zijn naar Kaap de goede hoop geweest, naar de pinguïns, een botanische tuin bezocht en hoewel we goed hebben gespot, geen walvissen gezien. Helaas.
Morgenochtend vroeg gaan we naar de tafel berg, om met een kabelbaan helemaal naar  boven te gaan.
Daarna gaan we naar de Waterfront, de haven waar veel restaurants en winkels zijn.
Daarna weer vrij om te gaan, waar Leonie en ik de hop on hop of bus nemen.
De laatste mogelijkheid om Kaapstad te bekijken.
Maandag in ieder naar Robben eiland.