vrijdag 14 oktober 2016

14 oktober 2016 - East London, Zuid-Afrika

Jeanet.
Vandaag weer een behoorlijke reis voor de boeg.
We gaan van Drakensbergen naar East London.
Dat betekent ongeveer 550 km rijden.
Dat is hier wel heel leuk, de namen van de verschillende steden en dorpen.
Zoals daar bijvoorbeeld zijn; Middelburg, Bagdad, Amsterdam, Alkmaar, Belfast, Ermelo, New Castle, Amersfoord en Utrecht.
Wat dat aangaat lijk je niet ver van huis.
Wat ik ook hier heel veel zie, is dat ze hier een hele goede smaak voor auto's hebben.
Hier zien we namelijk heeel veeeel Ford Ecosports rijden. Dat is echt niet normaal zoveel als dat wij er tegen komen.

Leonie.
Vandaag een lange reisdag, maar dat had jeanet hierboven al geschreven.
De reis is tot nu toe erg gaaf, interessant en heel erg mooi. De groep is heel erg gezellig en onze reisleidster Monique is een toppertje, ze weet echt bijna alles!!!!. Ze verteld honderd uit, over het land, de mensen, de dieren,  de planten,  over van alles dus en als je een vraag hebt weet ze ook daar het antwoord op.
We moeten zeker niet vergeten onze Saïd, ik denk dat je het zo schrijft, dat is echt een wereld chauffeur. Hij ontwijkt dagelijks koeien, schapen, andere wilde dieren, maar ook mensen, die gewoon over de snelweg lopen en dit dan met een gangetje van 80/100. Hij brengt ons dus veilig van de ene plaats naar de andere, maar weet ook een hele boel plekjes waar we heel even kunnen rusten, zeg maar plassen..... Gelukkig maar pffffffff....
Alleen de bus valt een beetje tegen. We denken dat dit een bus is dat in Nederland is afgekeurd en door verkocht is aan zuid afrika .  Het heeft van de week gigantisch geregend en het dak lekte, de stoelen zitten niet meer zoals ze horen.  Vandaag wel het toppunt,  en dus uitgerekend vandaag, is er een of andere geur verspreid in de bus...
Er iets mis met de wc in de bus....bleh...
Dus nu is de deur vast getaped met duck tape... Dit helpt gelukkig zeg...
Nu ik dit schrijf staan we voor een stop, rij go, dat wil zeggen, er wordt aan de weg gewerkt.
Nu krijgt de ene kant 30 minuten , ja je leest het goed,  om door te rijden.  Dus daar sta je dan 30 minuten in de file.
Nou ja we mogen echt niet klagen hoor... Het is tot nu toe een fantastische reis en nu al eentje om niet te vergeten.
Je staat gewoon zolang te wachten dat er ondertussen dames langskomen met drinken, snoep en nog veel meer.
Mensen proberen hier alles om een beetje geld te maken.
Ondertussen is het nog 60 km naar ons onderkomen en is het nu 18.30 uur, pffffft
Dat wordt een latertje!!!!!