woensdag 12 oktober 2016.

12 oktober 2016 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

jeanet.
Vandaag veel reizen. We gaan van St. Lucia, via Durban, naar Drakensbergen.
Het is de hele dag al aan het regenen, het is triest weer.
Vergeleken met gisteren scheelt het gewoon dik 20 graden, heeel bijzonder! !!!!
Gelukkig zitten we vandaag veel in de bus.
We hebben net een stop gehad bij een waterval en nu rijden we door naar Drakensbergen waar we twee nachten blijven slapen
Net gegeten, was weer heerlijk.
Ook hebben we een fantastisch hotel, met een enorme kamer, bad en douche. geweldig uizicht, kortom TOP.

Even een stukje van opa. Precies om 08.00 uur vertrokken. Rijden door de streek genaamd Mtubatuba, bekend om de rietsuiker. Eigenlijk rijden we op de zeebodem. Miljarden jaren geleden was hier nl. zee. De streek is vruchtbaar geworden door het achtergebleven slik ed.
Rijden nu bij Richards bay, bekend om zijn steenkool en aluminium winst.
Om 09.30 uur rijden we Zululand, bij Tjakkazulu, wat betekent begraven onder het graan. Hier heeft ook eneJohn Dun gewond, een man met 48 vrouwen en 100 kinderen. Ja hij heeft hem niet versleten met plassen. Hier lopen de zgn Cooney koeien. Dit zijn vleeskoeien.
We stoppen even bij een waterval. De rivier ontspringt in Drakenberg en de waterval stort 100 meter naar beneden.
In deze noordelijke provincie zijn vele oude plaatsnamen teruggebracht. We zien  vele huisjes, roze geverfd. Dit werd gedaan omdat roze goedkoop is.
In de streek wordt Durban poison geteelt, een soort hennep, wat volgens de reisleidster in de Amsterdamse shops te koop is. Een onderzoekje waard zou ik zeggen,
13.00 uur. Veel regen en mist, het  lijkt Nederland wel. Hebben we hier 11 uur voor gevlogen?
Na de lunch , een kop warme tomatensoep,weer in de bus. De temperatur blijft dalen en is nu een graad of 10.Nog even en het gaat sneeuwen. Maar een troost, we zijn er op gekleed. Ik zit te tikken in de bus, met mijn korte broek aan en zit heel dicht tegen Mieke aan.
Kort gezegd, het is K.. weer.
Morgen een tocht met vierwiel aangedreven autos de berg op. Ga mij extra warm kleden.Oh nee, ik geen warme kleding bij mij. Nou, ik stop en morgen meer, doeiii en een dikke kus van opa en natuurlijk ook van oma.

1. Ans:
    12 oktober 2016
    Ik duim voor beter weer voor dit mooie gezelscah
  2. Kirsten:
    13 oktober 2016
    O o heb je helemaal niks warms mee?!? Nu maar hopen dat de temperatuur ook weer snel stijgt! Jullie verhalen zijn een lekke bezigheid om te lezen op dit tijdstip als Kaya wil drinken! Geniet nog lekker! Dikke kus van ons
  3. Maaike:
    13 oktober 2016
    Jeetje pap, je kunt ook wel als reisleider aan de slag Heel leuk om met jullie mee te lezen! Hopelijk vandaag beter weer voor jullie... X